maanantai 10. kesäkuuta 2013

Maanantai.

Maanantai toimii minulle usein suunnan näyttäjänä seuraavaan viikkoon. Jos maanantaina lusmuilen, lusmuilen helposti koko viikon. Olen luovuttaja, joka yhdestä repsahduksesta antaa luvan seuraavallekin repsahdukselle. "Maanantai meni jo ihan reisille, joten ihan sama siirtää tämä laihdutus ensi viikkoon!" "Äh, perjantaina tuli herkuteltu, niin voin herkutella myös lauantain ja sunnuntain." "No koska en syönyt aamupalaa/ No koska en syönyt järkevästi aamupalalla, voin korvata lounaan Kismetillä."
 
Olen kova keksimään tekosyitä, miksi saan heittää suuhuni moskaa ja maata aurinkotuolissa. Samaan aikaan poden siitä jo valtavaa morkkista ja teen erilaisia taulukoita, joihin kirjaan ylös tavoitteitani ja päämääriäni.
 
Sairasta voisi joku sanoa. Minä sanon, että vääristynyt kuva itsestä, omasta terveydestä.
 
No tänään buustasin itseni aamulla heti lenkille. 40 minuuttia reipasta kävelyä. Olo oli mielettömän hyvä, kun tulin kotiin ja niinpä aamupalalla oli helppo kieltäytyä croisanteista ja appelsiinimarmelaadista. Sen sijaan söin kananmunan valkuaisia ja mansikkasmoothien, joka oli tehty rahkaan ja rasvattomaan maitoon!
 
Kyllä tämä tästä. Eikös vain?

2 kommenttia:

  1. Ohhhoh, kylläpä kuulostaa siltä, että olisin ihan itse omasta päästäni tämän kirjoittanut. Minä tosin en ole ollut noin reipas... Jatkan vain selittelyjäni ja söin jäätelön aamupalan kyytipojaksi. Olen ihan mahdoton!!!

    VastaaPoista
  2. Jeps ilman muuta! Täällä ollaan kans mukana tsemppaamassa! Kesällä on ihana käydä aamulenkillä, se antaa erinomaista ja kokonaisvaltasta virtaa <3 Ite oon saanut tekosyiden keksimistä kuriin sillä, että muistutan itseäni tavoitteista tai puristan vaivihkaa sitä masumakkaraa ja sanon itselleni miten asiat on :D Välillä toimii ja välillä ei mutta pääasia on tuo että nykyään toimii edes joskus! Vielä kuukausi kaks sitten ei toiminut koskaan tommonen :) Herkutteluihin ja sellasiin mulla toimii se että liitän niitä viikonloppuun ja yhteen päivään :) Nyt on kyllä tullut otettua rennommin kun on ollut niin kaunista keliä ja oon lomalla, mutta päätin nyt taas tällä viikolla ottaa vähän itseäni niskasta kiinni. Tykkäisin taas että suu pääsisi siihen, että marjat on tarpeeksi makeita ja erittäin hyviä sellaisinaan, eikä ne tarvitse edes banaania makeutukseen ja sellaista :) Jäätelöäkin siis vasta loppuviikosta ja noh kesän ja kauniiden kelien kunniaksi kai sitä saisi kahtena päivänä syödä jos ihan oikeesti tekee mieli. Mulla vaan aktiivinen kieltäminen tekee epätodellisia mielitekoja. Eli eipä näitä kannata siis liikaa miettiä! Päivä kerrallaan ja jos "repsahdat" tai jotain muuta, niin kannattaa muistaa että "one bad meal won't make you fat like one good meal won't make you fit"! Ton kun muistaa niin jää herkuttelu aina siihen yhteen kertaan eikä leviä käsistä! Hyvää alkanutta viikkoa! (ps. korjaa tuo postausten kellonaika tuolta säädöistä, niin näkee aina millon oot kirjottanut postauksen :)

    VastaaPoista