lauantai 2. maaliskuuta 2013

Migreeni muutti suunnitelmat.

Minulla on pitkästä aikaa vapaa viikonloppu. Teen töitä yleensä vain maanantaista perjantaihin, mutta toisinaan minulla on erilaisia freelancer-hommia viikonloppuisin. Alku vuoteen tällaisia keikkoja on sattunut useita. Olin ajatellut, että tänään käyn hieman shoppailemassa ja sitten kuntosalin kautta kotiin ja iltapäivällä lasten kanssa hiihtoladulle.
Toisin kävin.
 
Pääsin kyllä shoppailemaan, mutta jo aamulla minulla oli kovin outo olo. Silmiä särki ja tuntui etten näe kunnolla ja päässä humisi. En ehtinyt käymään kuin kirjakaupassa ja totesin, että on lähdettevä takaisin kotiin.
 
Joskus nuorempana, kun opiskelin, kärsin usein migreeineistä. Usein kohtaukset olivat jopa niin voimakkaita, että jouduin sairaalaan osastolle tiputukseen. Raskauden jälkeen (2008) en ole migreenistä kärsinyt. Tänään kuitenkin tiesin, että oloni ja oireet viittaavat lähestyvään migreenikohtaukseen.
 
Olin oikeassa. Jo kahden aikaan päivällä olin takaisin peiton alla ja pimennysverho visusti alhaalla. Olen nukkunut siitä saakka, kunnes juuri äsken heräsin.
Vasen puoli päästä on edelleen kovin jumissa ja ruoka ei maita. Onneksi nesteet menevät alas ja näkökyky palautunut.
 
Askelsaldo jäi tänään kovin vähäiseksi. Mittari näytti vain noin 5 500 askelta. (Tarkkaa lukua en muista, kun kirjasin ne jo Kuntoa Kansalle sivustolle ja nollasin mittarin.)
 
Aamun ostokset kuitenkin piristävät.
Näistä motivaatiota hakemaan!
 
 

2 kommenttia:

  1. Mitä oo tykänny tuosta Raxun remppa kirjasta? En tiennykkään, että Bob Harperin kirjojakin saa jo suomeksi :)

    VastaaPoista
  2. FaerieS: Olen lukenut Raxun remppa-kirjasta 40 ensimmäistä sivua ja hyvältä vaikuttaa. Faktaosuudet on irrotettu pieniksi laatikoiksi. Itse tektsi on Raxun ajatuksia. Ajatukset ovat niin inhimillisiä ja tuttuja. Samassa tekstissä on siis valtavasti myötätuntoa ja tsemppausta.
    Bobin kirjaan en ole vielä päässyt käsiksi.

    VastaaPoista